envanligman

Direktlänk till inlägg 25 juni 2013

Fiskekväll på Usken

Av Magnus - 25 juni 2013 23:21

Oj, Nu var det längesedan jag skrev nånting här! Men tiden och inspirationen har inte riktigt funnits.


Har en hel del att skriva om, Bla årets Vätternrunda :-)


Kvällens inlägg kommer mest bestå av bilder från en härlig fiskekväll med sonen. Trots utebliven fisk! :)


På väg hem från jobbet idag kände jag att jag bara måste varva ner, Sambon och hennes son var på fotbollsmatch och jag och Sebastian var själva hemma.


Ett snabbt besök på Ica för att inhandla div matsäck! Räkmackor, dricka, korv och bröd!


Skottkärran packas och vi går förhoppningsfulla ner till båten och ger oss ut!


Nu ska det fiskas!



 
   Första huggen får pulsen att öka rejält innan man inser att det mesta är bottennapp..

Olika wobblers testas, och alltid med förhoppningen att Denna ska allt få fisken att hugga!


Efter varsin räkmacka och drickyougurt, och 2 timmar utan fisk, beger vi oss till ön där vi brukar grilla..


 

Båten läggs på plats och vi.. inser att vi glömt förtöjnings repet hemma. Men skam den som ger sig.

Skosnören går att använda till mycket!



 


Vi tänder grillen och medan vi väntar på att glöden ska bli fin lär jag Sebastian den roliga konsten att kasta kniv, precis som min pappa lärt mig.. ( även om alla grabbar säkert gör det utan att deras Pappor ska visa hur duktiga dom är..)



 


Korv är betydligt godare att grilla än gädda! ;-)


 


 


 


Summering: En härligt kväll med mycket prat och skratt, även om fisken uteblev så njöt jag för fullt!


/M

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magnus - 16 februari 2017 10:52


Oj, det var så längesen jag skrev nåt att jag nästan lömt att bloggen fanns! Det har hänt en hel del sen sist. Nystartade företaget MM Hunt & Foresty AB rullar på för fullt och jag trivs även om det bitvis är långa dagar! Det bästa är att jag h...

Av Magnus - 15 september 2015 20:28

En dag började jag och sambon prata om saker vi bör ( läs måste ) fixa hemmavid.Tanken var väl, att denna sommar skulle vi inte ha massa projekt, utan njuta av ledigheten, men lite fix i trädgården kan man väl hinna med!Vår tomt har en gammal stenmur...

Av Magnus - 15 september 2015 16:59


Igensatta diken gör ingen glad, tillväxten på skogen stannar och marken blir försurad.Jag har via samråd med Skogsstyrelsen fått tillstånd att rensa alla befintliga diken på min ca 70ha stora skog.   Vi resning av skogsdiken får man inte ändra...

Av Magnus - 29 augusti 2015 12:27

Har hänt mycket under tiden sen jag bloggade senast! Sen 1/1 2014 är jag nu skogsägare och kommer nog skriva en del om det! Att jag sen började spela golf, ja.. Varför kan man undra! Så mkt tid över har man ju inte, men det är verkligen rogivan...

Av Magnus - 12 maj 2013 23:12

Onsdag morgon drar lasset iväg mot Jönköping och Elmiamässan.   Bilen packad med MSA Sordin hörselskydd och Contact GPS II enheter. ( och en cykel..) Elmia Game Fair mässan är Sveriges absolut största i sitt slag och enligt mig också den bä...

Ovido - Quiz & Flashcards