envanligman

Direktlänk till inlägg 23 mars 2013

Spin of Hope 2013- Team Followit!

Av Magnus - 23 mars 2013 20:41


Så var det dags, Spin of Hope 2013!


Vi var 10 personer i Team Followit som skulle hålla igång en spinningcykel i 12 timmar! Både anställda i företaget men även kompisar som ställde upp och bidrog till att fylla laget.


07:00 var den första på plats och sen har vi bytit av varandra under dagen.


 

Två glada "Team medlemmar"



 


 

"CJ" från Lindecyklisterna



17:45 var det så min tur att kliva på cykeln, mitt i ett tempofyllt pass, lett av inspirerande och duktiga instruktörer från Linde cyklisterna.


Lite ringrostig var man då jag inte suttit så ofta på en spinningcykel innan men viljan fanns där!


Ett grymt träningspass samtidigt som man vet att pengarna, 1500:- / lag går oavkortat till Barncancerfonden.


Pulsen ökar och musiken dunkar i takt med min puls.. ett tag.. sen drar pulsen ifrån rejält.. något suddigt såg jag siffran 185 på pulsklockan..


 


-Kom igen Magnus!! ÖKA! skriker instruktören och genast man letar på dom sista krafterna nånstans där inne i kroppen!


75 minuter senare kliver man svettig och mkt nöjd av cykeln.. En riktigt bra arrangerad dag, härliga pass och ivrigt påhejande och stöttande "publik".

Bäst av allt är att vi gör det för en god sak.


Ser redan fram emot nästa års upplaga och hoppas då att vi är minst dubbel så många lag!


/Magnus





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magnus - 16 februari 2017 10:52


Oj, det var så längesen jag skrev nåt att jag nästan lömt att bloggen fanns! Det har hänt en hel del sen sist. Nystartade företaget MM Hunt & Foresty AB rullar på för fullt och jag trivs även om det bitvis är långa dagar! Det bästa är att jag h...

Av Magnus - 15 september 2015 20:28

En dag började jag och sambon prata om saker vi bör ( läs måste ) fixa hemmavid.Tanken var väl, att denna sommar skulle vi inte ha massa projekt, utan njuta av ledigheten, men lite fix i trädgården kan man väl hinna med!Vår tomt har en gammal stenmur...

Av Magnus - 15 september 2015 16:59


Igensatta diken gör ingen glad, tillväxten på skogen stannar och marken blir försurad.Jag har via samråd med Skogsstyrelsen fått tillstånd att rensa alla befintliga diken på min ca 70ha stora skog.   Vi resning av skogsdiken får man inte ändra...

Av Magnus - 29 augusti 2015 12:27

Har hänt mycket under tiden sen jag bloggade senast! Sen 1/1 2014 är jag nu skogsägare och kommer nog skriva en del om det! Att jag sen började spela golf, ja.. Varför kan man undra! Så mkt tid över har man ju inte, men det är verkligen rogivan...

Av Magnus - 25 juni 2013 23:21

Oj, Nu var det längesedan jag skrev nånting här! Men tiden och inspirationen har inte riktigt funnits.   Har en hel del att skriva om, Bla årets Vätternrunda :-)   Kvällens inlägg kommer mest bestå av bilder från en härlig fiskekväll med sone...

Ovido - Quiz & Flashcards