envanligman

Direktlänk till inlägg 12 maj 2013

Jönköping och Elmia Game Fair

Av Magnus - 12 maj 2013 23:12

Onsdag morgon drar lasset iväg mot Jönköping och Elmiamässan.


 

Bilen packad med MSA Sordin hörselskydd och Contact GPS II enheter. ( och en cykel..)

Elmia Game Fair mässan är Sveriges absolut största i sitt slag och enligt mig också den bästa.


Ett måste om man vill visa sina produkter och knyta nya affärskontakter.

I år tog jag med mig cykeln för att passa på att ta en träningstur inför kommande Vätternrundan!


Efter Torsdagens mässa var det bara att ta sig till hotellet och få i sig energi i form av kyckling och klyftpotatis och sen fylla flaskan med energidryck.

Målet var Gränna och turen skulle gå längs gamla Jönköpingsvägen, samma väg man cyklar på rundan.


Kollegorna i branchen skakar oroväckande på huvudet och funderar om allt står rätt till då jag förklarar att jag sluter upp senare ikväll.


Första biten går längs en fin cykelbana längs med Vätterns strand och utsikten är underbar.


Tyvärr lite svårt att hålla högt tempo då även gångare och "vanliga" cyklister trängs på samma yta..


Efter Husqvarna börjar stigningen uppåt och det känns att jag inte har direkt "laddat" för denna cykeltur under dagen på mässan, då man knappt har tid att varken äta eller dricka..


ca 1 mil från Gränna börjar det regna och man minns 2012 års runda då jag var blöt som en dränkt katt under hela nattens cyklande.

 

Väl framme i Gränna tar jag en paus vid Polkagrisfabriken och trampar sen vidare till Statoil för lite påfyllning av enegri i form av risifrutti mm.


Vägen tillbaka till Jönköping och hotellet blev blöt då det regnade hela vägen ner till Husqvarna och då jag rullade in cykeln i receptionen skakar tjejen bakom disken roat på huvudet åt mig.


Totalt blev det ca 8 mil.


Bjuder på några bilder från cykelturen och Jönköping:


 


 

Tillbaka i Jönköping är belöningen att se ut över Vättern!

 

Tog hissen...

 

En kväll blev det middag på piren

 

På väg hem passeras Brahehus


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magnus - 16 februari 2017 10:52


Oj, det var så längesen jag skrev nåt att jag nästan lömt att bloggen fanns! Det har hänt en hel del sen sist. Nystartade företaget MM Hunt & Foresty AB rullar på för fullt och jag trivs även om det bitvis är långa dagar! Det bästa är att jag h...

Av Magnus - 15 september 2015 20:28

En dag började jag och sambon prata om saker vi bör ( läs måste ) fixa hemmavid.Tanken var väl, att denna sommar skulle vi inte ha massa projekt, utan njuta av ledigheten, men lite fix i trädgården kan man väl hinna med!Vår tomt har en gammal stenmur...

Av Magnus - 15 september 2015 16:59


Igensatta diken gör ingen glad, tillväxten på skogen stannar och marken blir försurad.Jag har via samråd med Skogsstyrelsen fått tillstånd att rensa alla befintliga diken på min ca 70ha stora skog.   Vi resning av skogsdiken får man inte ändra...

Av Magnus - 29 augusti 2015 12:27

Har hänt mycket under tiden sen jag bloggade senast! Sen 1/1 2014 är jag nu skogsägare och kommer nog skriva en del om det! Att jag sen började spela golf, ja.. Varför kan man undra! Så mkt tid över har man ju inte, men det är verkligen rogivan...

Av Magnus - 25 juni 2013 23:21

Oj, Nu var det längesedan jag skrev nånting här! Men tiden och inspirationen har inte riktigt funnits.   Har en hel del att skriva om, Bla årets Vätternrunda :-)   Kvällens inlägg kommer mest bestå av bilder från en härlig fiskekväll med sone...

Ovido - Quiz & Flashcards