envanligman

Alla inlägg under april 2013

Av Magnus - 23 april 2013 18:01

I Söndags var det så dags! En lite längre glidartur med HDn!

 

VROD muscle


Solen värmde gott och jag hade ett par timmar på mig innan middag hos goa svärmor.

På med Rokkerjeansen, MC jackan och bootsen.

Motorn mullrar skönt och vinden och dofterna slår mot mitt ansikte. Tror inte det finns ord för hur avkopplad och fri man känner sig just då..


Turen gick genom  Lindesberg och sen vidare på Borsvägen mot Vedevåg, en fin kurvig väg där jag åkt ett antal gånger genom åren på min Kawasaki Ninja.


Nu kommer det lustiga.. Bakom en kurva dyker en farbror med hund upp och genast, som om det sker utan att jag tänker på det, så släpper jag gasen och möter ett LEENDE av farbrorn!


Just då reflekterar jag inte så mycket på det utan gasar lugnt vidare genom kurvorna.


Jag njuter av att se hur våren börjar komma igång och av att solen faktiskt värmer på min rygg!


 



Några stora fina gårdar passeras och en man på en 4-hjuling inne på en gård vinkar glatt och nu börjar jag fundera om nån driver med mig..

Har sambon målat nån lustig text på hjälmen eller varför är alla så trevliga?


Redan bakom nästa krön dyker en hel familj upp och jag ser på håll hur mannen i familjen reser sig upp från trädgårdmöblerna och går mot vägen.. Aj då,, här kommer det! tänker jag och försöker se ännu coolare ut bakom dom mörka glasögonen..MEN istället för att höja en knuten näve mot mig eller visa med yviga gester att jag ska sänka farten så.. Hälsar han med öppen hand och ett leende!!


Ny, men riktigt trevlig upplevelse att åka HD!


Leende och aningen skamsen spelar jag upp för mitt inre hur samma resa sett ut för ett antal år sedan då man på ryggen på en ettrigt Kawasaki Ninja hade fullt upp att hålla markkontakt med framhjulet på samma vägsträcka, och hur man fullpumpad av adrenalin tog varje kurva så snabbt man kunde.. Visst saktade jag in då med om det fanns folk eftervägen..men ljudet av min framfart hade då förlängesen avslöjjat mig.


Jag kan konstatera att jag njuter mer av dom leenden man fick under söndagens tur!



MC
Av Magnus - 11 april 2013 22:28

Jaha, ännu ett cireklträningspass ihop med sambon.. riktigt kul att träna tillsammans!


Bara att konstatera att att flåset inte är det bästa.. och tänker jag efter så kan jag nog aldrig direkt påstå att jag nånsin haft bra kondition!?


Trots att jag kanske är seg och rätt uthålligt många stunder, (klarade som sagt Vätternrundan förra året) och att styrkan finns där på gymmet, men när det kommer till snabba intensiva övningar då pulsen rusar likt en uppskrämd buffelflock.. ( hjärtat låter så innan det svartnar för ögonen) så känns det att träningen måste byta inriktining!


Kvällens övningar var en blandning av plankor, upphopp, militärpress, hopprep, tricepspress, burpees, och andra spännande övningar, allt i ett rasande tempo och med en instruktör med ögon i nacken!

TRE till klarar du! Öka tempot! UPP med fötterna!! KÄMPA!! ... är några av dom peppande tillropen riktade mot en svettig och flåsande Magnus... men det funkar! Man tar verkligen i det där lilla extra för att bevisa att man verkligen kämpar!

Självklart avslutade vi med 2 min av en variant av "idioten"..


 


Då allt sen är klart och pulsklockan visar att maxpulsen vart uppe på över 190 och svetter RINNER i ansiktet är det då dags för ännu en favvorit.. Stretching!


Vissa saker är enkla..men sen.. armar och ben ska vridas om varandra och jag har fullt upp att försöka lista ut hur jag ska hålla mina armar för att strecha (till min sambos stora glödje) och se på alla övriga hur dom gör innan det är dags att byta ställning...



Slutsats:

Mer konditoíonspass måste till framöver!


Tanken att köra Crosstrainer intervall 60 min dom dagar jag inte har annan träning, får bli en start på jakten mot bättre flås!

Redan börjat och avverkat några timmar på CTn vi har här hemma.


 


Crossmixgruppens träningar ska också besökas flitigt framöver efter vinteruppehållet! Helt klart den roligaste träningsform jag provat, även om man tror man ska dö var gång jag ställer upp! ;-)

Bästa är att man enbart tävlar mot sig själv och mitt mål är att förbättra mig bit för bit nu framöver!


 

Kettlebellswing på Crossmix förra hösten!


På Tisdag bär det av till Crossfit Örebro för ett "prova på"pass.. ska bli riktigt kul!


Önska mig lycka till!! ;-)


Dagens invägning 100.3 kg..


Dags att lägga i nästa växel..


Over and out..

Ovido - Quiz & Flashcards